Alla inlägg den 7 juli 2008

Av H Davidson - 7 juli 2008 18:14

Det har visat sig vara mindre enkelt att finna tillgaang till internet med tillraecklig hastighet, saa vi faar raakna med lite oregelbundenhet i vaara kommande inslag.  Har nu haft strul med att koppla in min kamera till den dator jag nu jpbbar med, saa nya bilder faar vaanta tills naasta gaang, daa jag taenkte ladda in ett antal diverse bilder fraan vaar foersta vecka. 
Jag \sitter just nu i biblioteket i Donalton i norra Texas, strax soeder om graensen till Oklahoma, alldeles vid Red River och ( den konstgjorda) sjoen Texoma, i vilken vi badade igaar minsann... - haerligt.  Under avdelningen "onoedigt vetande" kan vi naemna att ranchen Southfork fraan serien Dallas laer ligga alldeles i naerheten, men dett ger vi fullstaendigt fasiken  i och koer vidare.
Som saekerligen redan beraettats har vi sedan New Orleans faerdats via Baton Rouge norr-oever till staden Natchez, daer vi efter laang harlig koerning firade fjaerde Juli.  Naesta dag for vidare oever Mississippi in i Texas till Shreveport ca 40 mil daer vi igaar drog vidare genom vaexlande och vacker natur , paa haerliga varma vagar till Donaton.  Vi har hela tiden mellan 35 - 40 grader varmt ( puh) men det flaektar ok mendan vi koer.
Nu hinner jag inte skriva mer idag eftersom mina kompisar boerjar bli stressade och vill ivaeg ( jag var sist vid datorn idag ...  :-)
Jag faar skriva lite mera noch baettre naesta gaang.
Puss och kram fraan Bjoern  ( som maar gott !! )

Av H Davidson - 7 juli 2008 18:08

Som alla sakert forstar ar det svart att fa tag pa en dator i detta utveckalde land. Sist vi rapporterade var vi i New Orleans som lamnades 10.00 4 juli for korning upp mot Baton Rogue, for vidare for vidare fart mot Natchez dar det blev hotell. 36 mil. Morgon efter runt 11 gick farden vidare mot Winnfield och nord vast mot Bossier City dar hotellet naddes runt 18.00, 36 mil pa lordag. Vi korsade aven Missisippifloden, vi lamnade ovannamda stad 8.30 for att leta efter frukkost stalle och IT stalle, det enda vi fann var Mc Donalds, och det vill man ej rekommendera. Farden gick vidare genom Loan Oak- Sandy Hills-Greenwill mot Denisson dar hotellet togs i ansprak vid 16.00, 35 mil. Vagarna ar ibland sa langa att man ej ser slutet pa dem, men de slukar mil sa det bara visslar om det, vader har vi haft med oss, och kan bara hoppas att detta fortsatter. Det borjar varka lite i handleder nackar och the butt. Halsningar fran all i HD Ready 2008. Tillaggas blir ju att Louisiana har averkats och farden gick in osterifran in i Texas, runt tolv pa sondag, Nu ar det mandag formiddag och vi sitter pa biblioteket i Denison och knappar. Vid detta roder sitter Mats och Grehard. Puss pa er alla vi kanner.

Av H Davidson - 7 juli 2008 18:04

Hej alla nara ock kara, Magda ( I love You ) Richard, Fredrik och David samt alla andra. Igar var vi i New Orleans dar gick vi pa Bourbon St. Vi fick service pa alla tio hojarna. Just nu ar vi i Natchez och det ar den 4 juli WOW. Varaena dag hitills har varit kanon och det blir bara battre och battre, maste sluta nu for annars blir olen varm. Tack och hej leverpastej. Bosse.

Av H Davidson - 7 juli 2008 18:01

Luisiana, nu skall vi ata oss matta idag vi har kort vid sidan av Missisippifloden, gigantiska raff och petrokemiindustier. Det ar folktomt overallt pga varmen, alla som ar utomhus klipper gras. 10 MC gjorde oss sallskap till Natchez. Biker Christer vi andra halsar vid tangenbordet Sven Erik.

Av H Davidson - 7 juli 2008 17:57

Hi all, Vill bara rapportera att vi hade en kul kvall pa Bourbon St, det basta var att nar jag skulle ga forbi en polishast, sa bet dem dj....n mig i arman. Det blev blott och ackligt men inget blodvite uppstod. Sedan kom jag inte in pa Vilda Tjuren for att jag hade singel pa mig. Det var i alla fall en kanon kvall. Anders halsar ifran Natchez.

Av H Davidson - 7 juli 2008 17:54

From all of us to all American friends. 4 th July, we are all in Natchez/Miss.

And so far all the way from Ft Myers to here has been very, very nice and lots of fun, bi bi for now.

Ovido - Quiz & Flashcards