Alla inlägg under maj 2008

Av H Davidson - 30 maj 2008 13:29

Hej på Er alla! Har ni andra i gänget fått skrivkramp, lite kan ni väl delta i detta suveräna blogg. Det är ju bara Gerhard och jag som skriver, ni har ju fått en liten kurs på hur man gör!

Det skall bli kanonväder imorgon så vi kommer att få en bra tur upp till Älgarås.

En del av oss träffas vid Trumfglass Sävedalen, och en del av oss kommer norrifrån. Vi får väl se vart vi möts?

Skall även passa på att hälsa från Peter, som befinner sig på Kanarie holmarna och jobbar. Varmt som synden har han haft det stackaren.

Vi syns imorgon! Hälsar Mats

Av H Davidson - 28 maj 2008 22:14

måste tillägga att,vi som ska iväg,ska träffas vid Triumf glass i Sävedalen,vid bra väder, för vidare färd upp mot Älgarås,(lördag 31/5)vid 09:00 för en träff .med en som heter Kjell Davidson,(ovanför Skövde)som ska med på The Way West!ha de från Gerhard igen,nu e ja bäddefärdig,buffalo soldier,e nog också med på ett hörn!natti natti.

Av H Davidson - 28 maj 2008 21:45

har väl lite surr i magen kan tänka,tog därför en minihojfärd,Lindome,Hällesåker,Inseros,Kungsbacka,
Gottskär,där de blev en fika hos Jönssons cafe.de e inte gratis,men va fan gör man!ha de bra alla därute från Gerhard .som sagt,bara en kort månad kvar.

Av H Davidson - 25 maj 2008 22:00

hej på er alla,va ju på dop idag i Stråvalla k:a, som jag skrev om igår.mitt senaste barnbarn som e en tös blev ju döpt.sedan gick färden upp mot Åsa, då de blev kaffe hos mamma å pappa,då de va Mors dag!e väl snart dags å släcka ner,de e ju working time ,snart!må bra alla!Gerhard.

Av H Davidson - 25 maj 2008 05:56

 Hej på Er, nu är det Gerhard som skriver. Även om det står "av Mats" så är det bara för den geten har startat bloggen. Så håll upp ögona, när det står

nu skriver Gerhard, då blir det kvalitets-skrivande på denna blogg.


Vi träffades runt 10:00tiden i går vid Harley House på Aminogatan,vi blev faktiskt 15 hojjar,alla e ju medlemmar i HOG.resan gick upp mot Grästorp,Lidköping,Kinnekulle,(fin utsikt)Falköping,Mösseberg,Herrljunga,Vårgårda,Ali
ngsås,innan de bar iväg hem mot Götet igen.de blev faktiskt hela 38 mil,men fan va vinden e besvärlig!idag kl 11:00,ska jag vara på dop i Stråvalla k:a.mitt senaste barnbarn,Zmilla,ska då döpas.ha de bra därute!ni får gärna komma in med synpunkter!

Av H Davidson - 20 maj 2008 23:21

Hej på Er alla, de som vill ha kurs i hur man bloggar kan få det på träffen, jag har bra koll nu på hur allt fungerar. Kanske blir det svårt att förklara för vissa, men om man följer mina instuktioner och vågar prova så löser det sig!

Idag pratade jag med Lee, han var nu redo att presentera alla totallösningar

och vad taggen kommer att hamna på respektive hoj. Han skulle faxa dem till mig?!? Vadå stenåldern? Han hade inte scanner på sitt jobb, inte hemma heller. Ja ja, men än har jag inte fått något fax, och snart sover väl även Lee. Men jag brukar vara en blåslampa på de jag vill ha resultat från, så jag får väl ringa och fråga på ett ödmjukt sätt om faxen gått sönder!

Vidare kan jag informera att försäkringsbolaget inte kan utfärda ID på försäkringen innan de fått serienummret på hojen, men Nancy har lovat att så fort hon fått detta scannar hon in ID och det skall vara giltigt. Det kommer i så fall direkt till Era mailboxar!

Christer bokar hotell i F-M första natten vi anländer, 4 dubbelrum och två enkelrum. Jag har ett förslag om att vi hojar ca två timmar i sakta gemak mot Tampas, och stannar över natten där Söndag till Måndag, på morgonen öppnar ett skitstort Out-Let med ett 20 tal butiker som säljer ut märkeskläder. Jag har själv stor erfarenhet om att´man gör fynd där, även om vi bara skall klä oss för stunden. Billigt är det med, så man har råd att slänga kalsingarna när de har vänts två gånger!


Nu till något jag vill skryta om, jag har varit på avslutning idag, en kurs i personlig utveckling. Jag fick omdömen av mina studiekamrater så här löd dem om mig: "Positiv livsyn, besitter tålamod, energi, uppfylld av upplevelser, det händer alltid något, livsglädje, respekt, kärlek samt en stor portion av ödmjukhet.

Happy trains? Va fan vet jag, jag är som jag är och kan vara j.....g jobbig med, men då har någon eller något stört mig!

Gerhard kan intyga att det syns på mig i så fall! God Natt med Er och ta vara på Er alla då jag vill se Era glada miner när vi lättar till våra älsklingar!

Av H Davidson - 15 maj 2008 22:06

Ikväll fick jag ett samtal från Gerhard, en mycket irreterad Gerhard!

Han ville logga in och skriva ett nytt inlägg, men han lyckades inte!

Ack så struligt det kan bli, men jag får forska i detta, man måste ju kunna gå in om man har rätt lösenord från annan IP adress? Men va fan vet jag, jag är snart lika mossig som Gerhard! Men skam den som ger sig, vi är polare och löser det tillsammans, eller hur?

Glöm inte att försäkra Er, det är sista dagen i morgon!

Av H Davidson - 3 maj 2008 15:56

Jag och Gerhard åkte till Varberg idag på hojträff, mycket trevligt. Kolla in bilderna, bli avundsjuka om ni inte var där!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards