Alla inlägg under september 2008

Av H Davidson - 27 september 2008 15:43

Ja gott folk nu tänkte jag göra en förklaring vad jag har hittat på idag,då det ej är så många av våra medlemmar som tydligen inte har någon lust eller kanske helt enkelt ger f... i denna dagbok eller det är kanske så att dom ej vågar ge sig in i detta,men som sagt kan Gerhard lära sig så tror jag nog att alla kan.Lämnade V Frölunda runt 09:00 för hojjning ner till Åsa hembageri,färska frallor är ju så dj... gott,sedan ner till Frillesås för frukost med sonen och hans familj.Tog sedan en sväng förbi minste bror men dom var naturligtsvis inte hemma i Åsa.Hojjade sedan hem mot Göteborg,tog en sväng ner i mina gamla kvarter i Majorna sedan ut till Saltholmen och Långedrag och vidare upp mot Karl Johans gatan i höjd med kyrkan där en kompis till mig har ett cafe`Rolf heter han förresten där det blev kaffe och wienerbröd.På vägen dit blev jag omkörd av en bil som tutade och tutade,när jag tittade in i kupe`n såg jag att det var Anders(alltså Anders som var med på The never Ending Story)hej på dig Aja@com hem.se.Klockan närmar sig just nu halv 5 så det är nog dags att göra sig i ordning för kvällens bravader.Om ni vill så kan man väl återkomma med en berättelse om detta,men ej för mycket intimitet.Trots allt är man ju både morfar och farfar så lite får man behålla för sig själv.Ha det så bra där ute,det gör inget om ni kommer in med kommentarer vill gärna att ni gör detta,då jag ser att dagboken har c:a 20 besökare varje dag.Nu är det dags att duscha,raka hakan osv?Gerhard tackar för sig denna lör em!

Av H Davidson - 27 september 2008 08:14

Ja ja,gott folk då är ännu en vecka gången,det bara rusar på som man brukar säga,just nu sitter jag som vanligt och väntar på att byken ska bli färdigtvättad sedan blir troligen en hojjning upp till Falköping för att träffa en lumparkompis från tiden på T2 i Skövde 72-73,där man var chef för mekanikerna,faktiskt en ganska rolig tid trots allt.Just nu (snart halv9)är det väldigt molnigt men det har ju lovats uppehålls väder och inget regn.

Hoppas ni har kollat in dom nya bilderna på Hd-readys dagbok då jag även har satt in förklaringar var vi befinner oss någonstans.Håller också på, som jag berättat om förut att skriva om den oändliga resan!Har kommit just nu till Paducah en 50 mil innan Clovis i New Mexico.Nu är det dags att gå ner å hämta tvätten.Gerhard tackar för denna morgonen!

Av H Davidson - 25 september 2008 21:30

Ja då gör jag som innan bilder från ett osv.

1.Författaren själv i Denison norra Texas.

2,3.Bo,Aja och Christer vid Carson nationalpark i Mesa Verde.

4.Vaktstationen högst upp i Mesa Verde har för mig att det var 3007 meter upp i det blå.Vi fick för oss att det även var en form av en väderstation där uppe.

5.Gammal stenbro på väg ner mot Los Angeles en bit innan Santa Barbara.

6.Gerhard,Björn och Mr Davidson on the Detroit Airport.

7.Väntar i Detroit på vidare färd mot Ft Myers.

8.Lång sandstrand i St Petersburg.

9.Gerhard och Peter vid samma strand.

Av H Davidson - 19 september 2008 17:41

Ja så var det nu dags för ett nytt antal kort från våran Never Ending Story.Alltså börjar vi som vanligt med fotografi nr 1 osv.

Bild 1 och 2.Grand Canyon

3.Se och förstå hur högt upp vi hojjade i Sierra Nevada massivet,inte ett träd så långt ögat kunde se!

4,5.Här kom vi in i Utah närmare bestämt i staden Hurricane City,där det fanns en hojjaffär som bara hade en massa ombyggda hojjar,som va`dj.. fräcka.

6,7.På väg ner mot västkusten,då det hojjades ett tag i Klippiga Bergen.

8.Las Vegas.

9.Björn och Gerhard tar en Ramlösa i Vegas.

10,11,12,13.Lite foton från Las Vegas,alltså lite olika hotell,

Av H Davidson - 15 september 2008 22:20

Hej på er alla lamadjur,äntligen kommer det lite nya bilder från Björns kamera,han fotade som sagt nästan 1800 bilder,här är 12st i allafall.Om två veckor ska jag (Gerhard)hem till Mats,då vi ska göra en större ansträngning och lägga in en hel del foton på våran dagbok.Har ju som sagt börjat att skriva om the never ending story,har i nuvarande stund kommit till Bossier City i Louisiana.Gerhard tackar för denna gången,man återkommer ganska snart.Förklaringar på bilderna följer.

Bild1.Lunch c:a 10mil innan Santa Fe`

Bild2.Slingriga vägar inne i Mesa Verde national park.

Bild3 4 5 6.Bostäder hos Pueblo indianerna i Mesa Verde kolektivet.

Bild7.Och har ni sett något mer magnifikt en självaste Mesa Verde?Bara att få se denna klippa var ju värt hela denna oändliga resa.

Bild8.Fika innan resan in i Grand Canyon.

Bild9.På besök i Old Town i Albucuercue.

Bild10,11,12.North Rim,Grand Canyon.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards